Старший директор по дизайну Adidas Football розповідає про створення бутс Copa 19+

Немає ніяких сумнівів у тому, що Copa 19+ є одними із самих інноваційних і візуально привабливих футбольних бутс, які з'явилися на світло за останні роки.
самих легендарних футбольних бутс

Напередодні релізу моделі Copa 19+ ми зустрілися з Дейвом Сурейсом, старшим директором по дизайну в Adidas Football, щоб довідатися невідомі подробиці процесу створення оновленої версії, мабуть, самих легендарних футбольних бутс - Copa.

Немає ніяких сумнівів у тому, що Copa 19+ є одними із самих інноваційних і візуально привабливих футбольних бутс, які з'явилися на світло за останні роки. Ми знаємо, що Predator - це контроль, Х - швидкість, Nemeziz - маневреність, а Copa 19+ концентрується на тонких відчуттях при торканні м'яча. Від дизайнерів було потрібно зберегти класичні характеристики лінійки Copa, адаптувавши ці бутси під сучасну реальність. Досить непросте завдання, скажемо чесно.

Починаючи з міркувань, пов'язаних з використанням натурально шкіри, і закінчуючи дотриманням мантри Adidas про автентичність і прогресивності, Сурейс розповість нам про нюанси розробки самих високотехнологічних бутс Adidas Copa, які тільки можна було створити.

самих високотехнологічних бутс Adidas Copa

Із чого ви почали цей грандіозний проект – створення оновлених бутс Copa?

Ми почали з визначення того, яким повинен бути футболіст, який буде відіграти в цих бутсах. Ми знаємо, що модель Copa Mundial досить непогано продається. Але в основному її купують «ті, кому за 30». Ми прагли б, щоб бутси Adidas Copa 19 купували юні гравці 19-20 років. Наша цільова аудиторія це ті, хто цінує автентичність, а автентичність не обов'язково означає «ретро». Це поняття означає лише те, що це дійсно продукт виробництва Adidas. Ми також відштовхувалися від образа «сучасного пуриста». Зміст цього образа полягає в тому, що його вистави про стиль зводяться до чогось більш елегантному й «чистому», на відміну від багатьох інших, що воліють щось «неземне» і більш екстравагантне. Таким чином, перед тем як працювати над створенням нових бутс, ми концептуально визначили, хто в них буде відіграти,

Якими ключовими міркуваннями ви керувалися при їхнім створенні?

У нас в Adidas дух часу завжди стоїть на першому місці. У цьому, насправді, і полягає концепція Futurecraft. Усе, що ми створюємо, усі, над чим ми працюємо, повинне робитися для досягнення певної мети. Це може бути зухвало й примітивно, але якщо це являє собою культурну цінність, воно заслуговує права на існування.

Модель Copa 82 відрізнялася тим, що це були бутси, повністю виготовлені вручну. Тоді взуття усе ще проводилося в Німеччині. Вони персоніфікували собою певний рівень якості німецького продукту. І це також автентичність. Тобто, це скоріше автентичність, чому «ретро». Я маю на увазі, що з початку 80-х у дизайні цих бутс не було ніяких модифікацій.

Коли ми створювали Copa 17, ми підійшли до процесу більш гнучко. Ми як і раніше вважали, що Copa Mundial - відмінні бутси, але в той же час ми прекрасно розуміли, що ніхто в сучасному світі не захоче відіграти в бутсах вагою більш 300 грамів. Тому ми почали вивчати можливість використання вдосконалених матеріалів, щоб полегшити їх, але в той же час зробити їх досить твердими й міцними, і в підсумку ми одержали досить непогане футбольне взуття. Однак у цих бутсах усе ще було занадто багато «спадщини».

Якщо модель Mundial – це приклад автентичності, те Copa 18 – це набагато більш прогресивний зразок. Але, змушено визнати, що при їхнім створенні нам не вдалося просунутися досить далеко. Тому ми відмовилися від цієї моделі, щоб сконцентрувати зусилля на розробці бутс Copa 19, які дійсно відповідали б концепції Futurecraft. Нам потрібно було використовувати передові й інноваційні матеріали, щоб створити самі високотехнологічні бутси (навіть якщо це автентичні бутси Copa), який тільки можна було б створити.

Було чи для вас важливим довідатися побажання футболістів щодо оновленого дизайну?

у цих бутсах усе ще було занадто багато «спадщини».

Так, безсумнівно. Насправді, ми першою справою відправилися в тренувальний табір юнацької команди «Баварії», у якій відіграють футболісти до 18 років. Ми розв'язали поговорити з юними футболістами віком від 15 до 18 років про те, із чим у них асоціюються бутси Copa. Багато хто з них говорили: «Це бутси нашого тренера». «У цих бутсах відіграв мій дідусь». «У такі відіграв мій великий дядько». Або: «Це такі дуже старі бутси». Усе це було вкрай цікаво, оскільки для хлопців начебто мене, який залишався вірний бренду дуже довго, Copa асоціюється зі Стеном Смітом або з «Суперзіркою». Однак, мабуть, що в молодого покоління свій погляд на речі. І ми обов'язково повинні із цим рахуватися.

Цікавилися чи ви їх думкою про натуральну шкіру? І замислювалися чи ви над тем, щоб використовувати чи її у своїй новій розробці?

Одним із ключових аспектів, який ми прагли з'ясувати, було те, наскільки взуття з натуральної шкіри як і раніше актуальна. Ми живемо в епоху, коли взуттєва індустрія практично повністю перейшла зі шкіри на синтетику, а також в'язані й формовані матеріали. Але натуральна шкіра - це те, що ми любимо, оскільки в процесі виготовлення взуття з неї є присутнім якийсь елемент ремесла. Невже її зовсім не переносять молоді футболісти? Те, що вони сказали нам, давало ясно зрозуміти, що справа не в самому матеріалі, а в дизайні бутс. Іншими словам, матеріал - це одне, а то, як виглядає взуття, - це зовсім інше. Багато говорили: « Так, шкіряні бутси зручно «сидять» на нозі, але в багатьох сучасних синтетичних бутсах мені теж досить комфортно відіграти. У чому тоді вигода для мене?

Таким чином, ми винесли із цієї розмови, те що й прагли винести. Для нас було важливим довідатися, який критерій для них є визначальним при виборі бутс: матеріал виготовлення або їх зовнішній вигляд. Ми зрозуміли, що якщо взуття з натуральної шкіри модернізувати з погляду дизайну, то вона цілком може бути затребувана й у середовищі майбутнього покоління футболістів. Вони висловили нам побажання по-новому глянути на саму концепцію продукту, а не на матеріал виготовлення.

З урахуванням концепції Futurecraft, які основні сучасні елементи, на вашу думку, повинні бути присутнім у нових бутсах Copa 19?

 повинні бути присутнім у нових бутсах Copa 19

Для нас скоріше було важливо визначитися з тим, що не повинне в них бути присутнім. На найпершому етапі роботи наша команда, складена з розроблювачів взуття й інженерів за матеріалами визначилася, що це повинні бути бутси без шнурків, адже це було б щось нове в порівнянні з усіма колишніми модифікаціями. Але основною причиною такого розв'язку було те, що ми поглибилися у вивчення так званої «футбольної анатомії» з погляду того, як футбольне взуття «сидить» на нозі, як футболіст себе в ній почуває, як вона повторює рухи його стоп у процесі гри й.т.д.

Завдяки цим дослідженням ми змогли створити гібридний верх із нового матеріалу, запатентованого Adidas. У всіх попередніх моделях із цієї лінійки була чітко видна границя між ділянками верху зі шкіри й інших матеріалів. Ми порахували це чимсь застарілим, тому що це було саме тим, що ми робили завжди. Інноваційний технологічний процес дозволив нам створити гібридну конструкцію верху з розмитими переходами між матеріалами. Тепер набагато складніше сказати, де закінчується шкіра й починається синтетик.

Ви відзначили, що в значній мірі естетична краса й привабливість моделі Copa Mundial полягала в тому, що ці бутси були виготовлені вручну. Як змінився технологічний процес із тих пор?

В основі процесу виготовлення цих бутс лежить концепція «натхненної мистецтвом науки». Якщо ми називаємо процес виробництва оригінальної моделі Copa ремеслом, то ми поставили мету - дати цьому ремеслу розвиток. Я б назвав цей процес «роботою з рідкою шкірою». Прагну підкреслити, однак, що це його назва не є офіційною. Ми почували, що прокладаємо своєрідний міст між мистецтвом і наукою. З погляду ремесла, виготовлення Adidas Copa було схоже на творчість художників, у той час як створення Copa 19 можна зрівняти з печаткою на 3D-принтері із застосуванням зовсім нових матеріалів, які надають підсумковому продукту абсолютно інші властивості.

Загалом, головної рушійної силою створення нових бутс став це з. Ми також продумували їхню конструкцію з погляду анатомії рухів, щоб ви могли розглянути реальний зв'язок тим часом, де ви коштуєте, робите розворот, згинаєте стопу й завдаєте удару по м'ячу. Це породжує зовсім інший погляд на щось чисто механічне. Однак, усе починалося з концепції естетичного нарощування: створення кістяка, обростання м'язами й огортання в м'яку й еластичну натуральну шкіру.

Тримаючи ці бутси Copa 19 у своїх руках

Тримаючи ці бутси Copa 19 у своїх руках, ви можете сказати, що ви задоволені результатом?

Ми вважаємо, що те, що ми створили - це винятковий продукт Adidas. Жоден інший бренд не зміг би зробити це. На мою думку, сучасні технології успішно доводить, що шкіра є актуальним матеріалом для виробництва футбольного взуття й донині, і залишиться таким у майбутньому. Лінійка Copa - це не просто один з наших самих улюблених продуктів, це значима частина футбольної культури. Тому, при створенні моделі Copa 19 ми надихалися класичними зразками минулих років, одночасно опираючись на технічні інновації майбутнього. Концепція дизайну цих бутс базується на культовому традиційному вигляді оригінальної моделі Copa, яку так люблять «футбольні пуристи». Проте, він був модифікований і дороблений, щоб забезпечувати неперевершену продуктивність. От так створювалася наша сама прогресивна модель бутс на сьогоднішній день.