Nike

Історія американської компанії Nike бере початок з 1964-року, коли професійний легкоатлет по імені Фил Найт, одержимий ідеєю створити відмінні Кросівки за доступною ціною, організував свою власну компанію. У той період далеко не кожний бігун міг дозволити собі придбати професійне спортивне взуття, адже 30 доларів, які потрібно було заплатити за Кросівки Reebok або Adidas, навіть для спортсменів були досить значною витратою, не говорячи вже про студентів, яким на той час був і сам творець Nike. До речі, своя нинішня назва, що прославляє грецьку богиню перемоги Ніку, компанія одержала не відразу, а лише через рік після підстави.

З метою втілити свою геніальну ідею, Фил зважується на авантюру, і, у пошуках недорогих робочих рук, перетинає океан, де підписує угода з японською компанією ONITSUKA, за умовами якого, дана компанія побрала на себе зобов'язання робити й поставляти спортивне взуття для американської компанії Blue Ribbon Sports, придуманої Найтом. А першою роздрібною крапкою майбутнього «монстра» спортивного ринку став мікроавтобус його засновника. На цьому етапі становлення компанії важливу роль зіграв також і її перший менеджер по продажах – Джеф Джонсон.

Але як же з'явився відомий практично всім «бумерангоподобний» логотип? На початку 70-х років цей варіант був запропонований студенткою з Портленда по імені Каролін Девідсон. Зараз у це складно повірити, але на той момент вона оцінила свою розробку всього лише в 30 доларів. Однак, розрісшись до світових масштабів, компанія не залишилося в боргу й виділила геніальному дизайнерові частина своїх акцій разом із брильянтовою статуеткою з фірмовою символікою в якості бонусу.

Справи у фірми йшли відносно непогано, однак її економічні показники були досить скромними. І от, одного разу, Білл Бауер, перебуваючи на кухні й дивлячись на свою дружину, яка робила вафлі, раптово задумався про виготовлення спортивного взуття, підошва який мала б рифлений рельєф. Подібна конструкція дозволила б зменшити вага кросівка й підсилити імпульс при контакті з біговою доріжкою. Саме цей здогад послужив поштовхом для подальшого бурхливого розвитку компанії.

Наприкінці того десятиліття Nike роблять ще один епохальний прорив, випускаючи легендарні Кросівки Nike Air, при виробництві яких була застосована інноваційна технологія, що забезпечує відмінну амортизацію й довговічність взуття. Компанія не даремно запрошувала на роботу співробітників з різних сфер діяльності, адже автором цієї розробки став колишній авіаінженер Френ Рудій.

Новий виток популярності Nike одержали завдяки виробництву в 1985-м року іменної моделі кросівок зоряного баскетболіста Майкла Джордана – Air Jordan. «Його Воздушество» виходив на майданчик у цих кросівках навіть незважаючи на те, що Національна Баскетбольна Асоціація штрафувала його за використання взуття чорно-червоного розцвічення.

Компанія тримала в найсуворішому секреті технологію виробництва підошви з повітряною подушкою, принесла їй великий комерційних успіх. Через два роки після випуску іменних кросівок Джордана, Nike презентують Air Max - модель кросівок зі збільшеною підошвою, що амортизує. Незабаром ця модель придбала просто скажену популярність.

Футбольне взуття (бутси nike, Сороконіжки nike і Футзалки) являє собою відособлений сегмент у виробничій лінійці компанії. У бутсах цього бренда відіграє більшість зірок світового футболу, та й серед юніорів і аматорів Nike, мабуть, тримають пальму першості на планеті.

Nike продовжують іти в ногу згодом, експлуатуючи популярний напрямок «хендмейд», , що дає можливість кожному створити й придбати свою власну ексклюзивну модель взуття, використовуючи спеціальний додаток на офіційному сайті компанії. Бренд також співробітничає зі світовими лідерами в сфері електроніки. Nike і Apple об'єднали свої зусилля з метою розробки унікального продукту Nike iPod. Мова йде про так званих «розумних кросівках», які завдяки вбудованому чипу надають атлетові необхідну інформацію прямо по ходу забігу.