Дизайнерам Nike удалося розробити інноваційну технологію Nike Flyknit, , що дозволяє створювати спортивне взуття, що відрізняється максимальною продуктивністю.
Коли дизайнери взуття з компанії Nike розробляли технологію Nike Flyknit, вони орієнтувалися на ключову мету: створити взуття, що забезпечує максимальну продуктивність для спортсменів при одночасному зниженні виробничих витрат. чи Ледь вони підозрювали, а тому, що зробили революцію в індустрії виробництва спортивному взуття.
Проте, такий прорив став можливий завдяки технологічному процесу, що проходить на мікрорівні, при якому верхня частина взуття створюється за допомогою комп'ютерної технології «в'язання», а саме комбінування ниток з поліефірної пряжі. Даний інноваційний процес уже довів, що він у стані кардинально змінити базові принципи галузі, за рахунок скорочення кількості відходів при виробництві Nike Flyknit Lunar1 + приблизно на 80% у порівнянні зі звичайним біговим взуттям від Nike.
Технологія Nike Flyknit з'явилася на світло завдяки прагненню фахівців компанії Nike розв'язати фундаментальну проблему, з якої найчастіше зустрічаються дизайнери взуття. Як створити спортивне взуття, яке дасть спортсменам саме те, що їм потрібно, там, де їм це потрібно, причому без внесення істотних змін у дизайн?
Nike Free Flyknit
«Головне, чого прагнуть бігуни – це те, щоб нічого не відволікало їх під час забігу» - сказав Тоні Бігнелл, віце-президент компанії Nike по взуттєвій інновації.
«И от, ми почали думати, чи можемо ми зробити так, щоб кросівок відчувався на нозі як шкарпетка? Яким образом нам слід вмонтувати структуру й опору в шкарпетка без додавання зайвих шарів? Наша мета полягала в тому, щоб усі нововведення, впроваджувані нашими інженерами, ґрунтувалися на наших фундаментальних принципах дизайну взуття, які ми назвали «збільшена природа», де ключова увага приділяється руху тіла спортсмена при виконанні вправ, щоб в остаточному підсумку надати йому можливість розкривати природні здатності."
Завдання створення легкому, але в той же час практичного спортивного взуття десятиліттями є наріжним каменем для всієї взуттєвої індустрії. Ще наприкінці 1980-х компанія Nike зробила експериментальний випуск надзвичайно легенів сітчастих кросівок з назвою Sock Racer, але вони не були досить міцними для того, щоб користуватися попитом серед атлетів. Через два десятиліття, в 2008 році Nike презентували технологію Nike Flywire, яка припускала використання високоміцних ниток мінімальної ваги, принцип дії яких аналогічний тросам на підвісному мосту, забезпечуючи крапкову підтримку саме в тих місцях, де це необхідно. Прорив технології Nike Flyknit відбувся завдяки командному інноваційному мисленню програмістів, інженерів і дизайнерів компанії Nike, светрів, що переобладнали верстат для в'язання, і носків під виробництво верхньої частини біговому взуття.
Результатом цього інноваційного експерименту став кросівок, який у своїй верхній частині нагадує звичайний шкарпетка, але характеризується міцністю й стійкістю, гідної кращих зразків спортивному взуття. Ці Кросівки чудові як з погляду чисто спортивної продуктивності, так і з погляду практичного дизайну. При виробництві Nike Free Flyknit використовується на 35 елементів менше, чим в Nike Air Pegasus + 28, що дозволяє значно скоротити кількість відходів.
У березні 2014 року компанія nike уперше презентувала футбольні бутси, виконані за технологією Flyknit. Nike Magista мали безпрецедентні характеристики комфорту, відчуття м'яча й надійності посадки стопи.
Ця унікальна комбінація продуктивності й міцності відразу ж зробила дану інноваційну технологію лідером як у компанії Nike, так і серед спортсменів із усіх країн миру.
Новий виклик для Nike полягає в тому, щоб з'ясувати, які можливості відкриває технологія Nike Flyknit при виробництві взуття для інших видів спорту або для виконання певних вправ, наприклад, таких як різкі, інтенсивні бічні рухи, відмінні від тих, які виконуються при бігу.
Які б секретні зброї ні були в арсеналі в інженерів Nike, одне можна сказати напевно: комп'ютеризований процес «в'язання» за технологією Nike Flyknit дозволяє легко адаптувати дизайн і набудовувати весь виробничий процес, що в корені міняє всю індустрію виробництва спортивному взуття.
Чому Nike Flyknit є самою стильною й інноваційною технологією виробництва кросівок на сьогоднішній день
Споконвічно розроблені для бігової доріжки, Кросівки Nike із плетеної пряжі придбали друге призначення в якості стильного спортивного взуття «на щодня». Про те, як розмиваються границі…
Натуральна шкіра. Сітчаста тканина. Пластик. Синтетика. Саме із цих чотирьох матеріалів, три роки тому виробникам належало виготовити тестові зразки кросівок. Вони дійсно гідно потрудилися. Була перебрана безліч видів натуральної шкіри, починаючи від свинячої до шкіри пітона. Застосування синтетичних композитів дозволило виробникам знизити ціни на взуття й зробити деякі моделі більш «дихаючими» і гнучкими. Але все це були лише варіації на ту саму тему. Але настав 2012-й рік, і мир побачив п'ятий, кардинально новий варіант - технологія Nike Flyknit.
Flyknit - це тип пряжі, витканої на величезних в'язальних машинах, керованих потужними комп'ютерними системами, здатних перетворювати складні текстурні візерунки в цільну верхню частину кросівка. Дана технологія була розроблена спеціально для застосування у виробництві спортивного взуття. Згідно з офіційним прес-релізом компанії, програмісти, інженери й дизайнери Nike «приступилися до чотирирічної місії по мікроструктурній трансформації статичних властивостей у гнучкі матеріали», що було ключовим аспектом розробки даної технології. Робота велася в тісному співробітництві з бігунами-марафонцами для того, щоб задовольнити їхні специфічні вимоги до спортивного взуття. Разом цієї роботи стало створення двох «пілотних» зразків Flyknit: моделі Racer і Trainer. Використання цільних частин означало, що компанії Nike довелося трансформувати всі свої відпрацьовані роками технології в одноразові утвори. І це було воістину дивом техніки.
Позиціонуючись як чисто спортивне взуття, дані зразки стали затребуваними далеко не відразу. Дебютні моделі, прозвані в колі спортсменів «OG Trainer» і «OG Racer», мали дуже тонку й легку підошву, яка на вид видалася занадто низкою, підкреслюючи, тим самим, унікальний дизайн верхньої частини. Але це не зробило негайного враження на бігунів. Підошва зношувалася набагато швидше, чим в інших кросівок подібного роду, у той час, як ця модель була набагато дорожче аналогів, її мінімальна ціна становила 150 доларів. На полках спортивних магазинів виявилася менш практична й разом з тим, більш дороге взуття. При такому розкладі, шанси на її комерційний успіх зводилися до нуля
«Якщо атлети змушено купувати нове взуття після кожних 350–400 миль, така ціна очевидно є невиправданої» - відзначив Дункан Крегг, керівник комітету із сертифікації товару техаської мережі спортивних магазинів Luke's Locker. «Наші покупці віддають перевагу функціональності, а не модним вишукувань».
Однак, це зовсім не виходить, що ця передова розробка була безнадійною. Технологія Flyknit, , що активно просувається компанією Nike була унікальної у своєму роді й комерційно перспективної, але без більш міцної підошви завоювати визнання в спортивному співтоваристві було попросту неможливо.
Для того, щоб нова модель мала комерційний успіх, була потрібна якась асоціативна історія. Міць бренда Air Jordans полягала не в якості самого взуття, принаймні, спочатку. Безсумнівно, самі по собі Кросівки моделі Jordan 1 були досить гарні, але в очах аматорів баскетболу вони не виглядали більш привабливими, чому їх «старший брат» Dunk, і, цілком імовірно, незабаром повністю втратили б актуальність, якби не магія імені Майкла Джордана.
«Зоряна година» технології Flyknit довівся на Олімпійські ігри 2012 року в Лондоні. Спортсмени у взутті від Nike піднімалися на п'єдестал майже в кожному змаганні. На очах у всього миру герої літніх видів спорту один за іншим з'являлися у взутті, яке на той момент була чимсь новим для широкого споживача. Це послужило наймогутнішим рекламним імпульсом. Майкл Фелпс, вигравши свою 22-ю медаль, тим самим ставши самим успішним по кількості завойованих медалей спортсменом в історії Олімпійських ігор, піднявся на п'єдестал у кросівках, виготовлених за технологією Flyknit. Це було воістину тріумфальне літо для Nike.
Кросівки Nike Flyknit Multicolor
Використання кросівок у якості взуття для церемоній нагородження виявляло позитивне впливало на популяризацію бренда, асоціюючи модель зі спортивними кумирами, однак, такий успіх не був наслідком чудових функціональних характеристик взуття. Так, Фелпс не менш шести раз демонстрував свої Кросівки Flyknits в ефірі міжнародних телеканалів, але він не перемагав у них, а лише носив їх як переможця. Вони асоціювалися з його тріумфом, але не з його чисто спортивними можливостями. Отут мова йде скоріше про формування «ідол^-ідола-поп-ідола», а не спортивного героя. (Цікаво, що сама популярна модель Flyknit усіх часів, різнобарвні пари кросівок IOA, були надані лише чотирьом незалежним атлетам, що виступали під прапором МОК. Коли різнобарвні Flyknit IOA зробили в масовий продаж, вони відразу ж виявилися самою затребуваною моделлю на ринку.)
Компанія Nike запропонувала аматорам спорту стати частиною руху Flyknit, презентувавши модель FSK Chukka відразу після Ігор, відзначаючи тим самим успіхи американських спортсменів. У звичайних покупців з'явилася можливість носити модні Кросівки, які вони бачили на олімпійських п'єдесталах. Вони, однак, не допомагали їхнім улюбленим спортсменам домагатися успіху в спортивних змаганнях. При цьому, ціна за пару становила й донині становить цілих 200 доларів, що досить дорого навіть по американських мірках. Ця модель стала комерційно успішної ні яким образом не претендуючи на поліпшену функціональність. Це була чистої води мода, «лайфстайл», якщо завгодно. Nike намагалися впроваджувати ці Кросівки в різні бігові програми, але, видалося, що на той момент основний упор компанія робила на продаж Flyknit у якості розкрученого «модного тренда».
Дивно, що наступний крок в еволюції технології Flyknit як кросівок для повсякденного використання почався із взуття для зовсім іншого виду спорту. У переддень 2014 року маркетологам компанії прийшла думка, що дизайн фірмових кросівок Кобі Брайанта потребував якомусь переосмислення. Протягом 2012-го й 2013-го років продажу кросівок цієї моделі не знижувалися, залишаючись на рівні 50 мільйонів доларів, у той час як продажу іменної моделі Кевіна Дюранта різко зросли з 35 мільйонів до 145 мільйонів доларів. (Продажу моделі Леброна Джеймса, до речі, почали падати, але однаково доходили до рівня 300 мільйонів доларів.) Модель Kobe 9, яку Nike офіційно презентували 4 грудня 2013 року в Музеї сучасного мистецтва в Лос-Анджелесі, стала потужним проривом цієї серії. Випливаючи за низкою моделей з низьким верхом, Kobe 9, висота яких становила сім з п'ятьма восьмими дюймів, стали одними з найвищих, коли-або зроблених баскетбольних кросівок,.
Крім того, це була перша модель баскетбольного взуття з легкою верхньою частиною, виготовленої за технологією Flyknit у комбінації з Flywire, для забезпечення безпеки в середній частині стопи й технологією амортизації Lunarlon. (У моделі Kobe 9 Low, як і в моделі 8, верх був зроблений з Engineered Mesh, тканого текстилю, схожого по текстурі й динамічним характеристикам на Flyknit, але потребуючого менших зусиль і витрат у плані виробництва.) Ерік Авар, креативний директор і віце-президент по інноваціях в Nike із задоволенням відзначав, що Flyknit для Кобі «виступають у якості другої шкіри, надаючи його стопам силу, аналогічно павутині, створюючи напругу й міцність саме в тих місцях, де це необхідно».
Але, при впровадженні будь-якої інноваційної технології, мають місце деякі компроміси. У випадку з моделлю «9», заради забезпечення безпеки руху й довговічності довівся пожертвувати комфортом. «Відмінність у матеріалі між Kobe 8 і Kobe 9 Flyknit було істотним технологічним нововведенням, але я підсвідомо відчував, що ця модель ще не була готова до використання на баскетбольних майданчиках», - говорить Кріс Чейз, відомий під ніком Nightwing2303 на сайті WearTesters.com, який особисто протестував сотні баскетбольних кросівок. «Nike випливало посилено попрацювати над структурою цієї моделі за допомогою різних клеїв, щоб у підсумку зробити їх досить стійкими при виконанні рухів, характерних для баскетболу. Вони почули цій раді, і це привело до того, що Flyknit став набагато міцніше й стійкіше, чим той, який застосовується при виготовленні бігових кросівок. Довговічність і міцність стали ключовою відмінністю між моделями Kobe 8 і 9. Із клейовим посиленням Flyknit буде залишатися цілим набагато довше. Хоча сітчаста тканина в моделях Kobe 8 і Kobe 9 Low на початковому етапі набагато комфортніше «сидить» на стопі, вона з набагато більшою ймовірністю порве при довгочасному носінні. «Дев'ятки» мали чудовий дизайн із дуже стильної «сіткою», але для мене функціональність взуття має пріоритетне значення.»
Високий верх баскетбольного взуття не був ідеальним розв'язком для гри на паркеті з твердої деревини, але це не зупиняло авантюрних «модників», оскільки верхня частина на основі Flyknit була занадто привабливої стильної «фичей», щоб не включити їх у свою колекцію. Тільки самі сміливі й енергійні баскетболісти могли дозволити собі носити ці унікальні й ультрасучасні, але не дуже зручні Кросівки. Багато з тих, для кого Кросівки цієї моделі були занадто високі, ухитрялися вкоротити їх, зрізуючи частину горловини. Така модифікація була необхідністю, поки Nike, нарешті, не випустили варіацію Flyknit 9s з низьким верхом.
У квітні 2014-го року компанія Nike з помпою представила модель Kobe 9 Elite Low у Мілані в рамках супер-обмеженою колекцією HTM. Технології Flyknit, Flywire і Lunarlon, , що застосовувалися при виробництві високих «дев'яток» нікуди не подіялися, однак, строката й більш низька верхня частина робили їх набагато більш стильними. Дана модель була внесена в список «, що настроюються» на NikeiD, слідом за парою HTM і знаменитими чорно-білими «Бетховеном», презентованими в серпні минулого року. Kobe 9 Elite Low мали тривалий життєвий цикл. У який раз команді Nike удалося знайти компроміс між технологічними потребами атлетів і їх бажанням виглядати стильно на спортивних майданчиках.
Після того, як Каньє Уест, який уперше був помічений у кросівках Flyknit ще на Олімпіаді в Лондоні в 2012-м, під час спільної подорожі з Кім Кардашьян у Парижу у квітні 2013-го року здався в моделі OG Trainer чорно-білого розцвічення, Кросівки цієї моделі стало неймовірно складно дістати. І донині, по своїй вартості ця модель конкурують тільки з деякими із самих обмежених серій успішних легкоатлетів, і уступає лише оригінальним моделям колекції HTM. Каньє взувся в Кросівки Flyknit одним з перших, коли на це вирішувалися тільки самі ризикові «ікони стилю», і він, безсумнівно, зіграв найважливішу роль у їхню популяризацію в якості ультрамодних «спортівок». Таким чином, модель знайшла цілих два життєві цикли, і в Nike вийшло скористатися обома.
Nike HTM Free Mercurial Superfly «Volt»
Ключ до успіху в середовищі цінителів моди й стилю полягає не тільки в тому, щоб створити візуально привабливу модель, найголовніше тут – «вистрілити» у потрібний час. Стильні новинки можуть валятися нікому не потрібними до тієї пори, поки покупці раптом не розв'яжуть, що цей тренд дійсно гідний їхньої уваги й витрачених засобів. І найчастіше, їхнім потрібно в цьому переконувати. У тому, що спортивне взуття на основі Flyknit стала модним трендом є більша заслуга стилістів Nike. «З інноваційною структурою трикотажу й оригінальними, привабливими для мас колірними розв'язками, їх дизайн став «новим словом» в індустрії» - говорить Віктор Екблом, стиліст і менеджер по продукції Très Bien у Швеції. «Я думаю, що люди з Nike досить швидко усвідомили величезний потенціал своїх розробок поза спортивними аренами й почали концентрувати свої ресурси в цьому напрямку. Усе збіглося в потрібний момент.
Незважаючи на те, що колись Nike відставав від провідних трендів спортивного стилю, Flyknit з'явився саме в той період часу, коли спортивний одяг став популярною альтернативою моді, у якій домінували джинси й футболки. 2012-й рік ознаменувався виникненням і «проривом» декількох найбільших брендів спортивного вуличного одягу. Деякі, такі як Pyrex, Hood By Air і En Noir, запустили виробництво широких штанів, у той час як інші, наприклад, Publish, стали рухатися убік «високої» моди. Олександр Ван, всупереч очікуванням, успішно продавав тренувальні штани вартістю 800 доларів, які стали оптимальним варіантом для стильного молодого хлопця з « робітничого класу». У міру того, як мода на «джинсу» усе більше йшла в минуле, «вуличні стиляги» приступилися до пошуку нових способів самовираження. Стереотип про те, що спортивний одяг не може бути ознакою стилю зруйнувався практично в одну мить. Цей час був ідеальним для виходу на сцену технології Flyknit. «Зараз більшості людей подобається носити зручне взуття й одяг, і при цьому виділятися серед інших» - пояснює Екблом. «И Flyknit – ідеальний зразок у цьому змісті».
Той же самий тренд, який підняв на вершину Flyknit і зробив вуличний одяг модної, привів до появи Fuel Band від Nike з усіма вбудованими в його технологіями. Границя між заняттями спортом і соціальним самовираженням початку швидко стиратися. Колеги й знайомі потягнулися в спортзали завдяки популярності спортивних Селфі в Instagram і «твітів» про користь фітнесу, а спортзал був винесений на вулиці завдяки зростаючій моді на спортивний одяг. Якщо рожевий фітнес-браслет за 200 доларів стає ознакою статусу, а медичні показники відслідковуються й рівняються цілими днями безперервно, це значить, що все це стало модним. Коли заняття CrossFit вимагає атмосфери, подібної Бійцівського клубу, вона проникає в усі аспекти повсякденного життя. Flyknit знайшов популярність на хвилі стилізації фітнесу, ставши прекрасною спортивною альтернативою старомодним вуличним кросівок з балахонами й оправивши шкіряні куртки порошитися на вішалці в шафі.
Коли Nike презентували Flyknit в 2012 році, успіх мав місце, але це все ще не було тем, чого бажало й вимагало світове співтовариство бігунів на довгі дистанції. За кілька минулих років інженерам Nike удалося об'єднати Flyknit з іншими технологіями. Легкість і динамізм підошов, технологія опори Air Max, а також міцність підошви Lunar змусили співтовариство бігунів по-справжньому полюбити це Кросівки, і кожний за щось своє. Але практично з першого дня, Flyknit знайшов своє місце в розумах цінителів вуличного стилю. Актуальний тренд популярності спортивного стилю й високоякісного спортивного одягу безперечно зробили Flyknit оптимальним вибором для спортсменів, що бажають виглядати красиво. Ми живемо в розквіт епохи глобалізації, тому носити взуття Flyknit можна з однаковим успіхом як у спортзалі, так і на вулиці. А в 2015 році границя між вуличним і спортивним стилем розмита як ніколи.
Нам довелося витратити кілька років на вивчення відкликань як експертів, так і рядових покупців. Отже, от узагальнена думка про спортивне взуття виготовленої із застосуванням технології Nike Flyknit.
9 причин їх купити:
- Яскраві колірні розв'язки моделі Nike Flyknit Racer довелися по душі багатьом бігунам і цінителям стильному спортивному взуття.
- За словами більшості учасників випробувань, волокно Flyknit облягає ногу подібно носку, не викликаючи ніякого дискомфорту.
- Дихаюча властивість тканини їх верхньої частини дуже порадувала тих атлетів, для яких важливо, щоб їх ноги відчували прохолодь і не сильно потіли під час перегони.
- Трохи опитаних спортсменів уважаються, що використані матеріали й дизайн даної моделі зробили її досить зручної й легкої для бігу.
- «Комфортно» - це саме те слово, яким багато бігунів описували свої відчуття від носіння кросівок це моделі.
- На думку багатьох з тих, хто брав участь у випробуванні, зіткнення з поверхнею доріжки було «чуйним» і пружним.
- Високоякісні матеріали, використовувані при виготовленні цього взуття, роблять її довговічної й практичної, як відзначили багато бігунів.
- Деякі учасники на момент випробувань уже мали досвід носіння кросівок даної моделі, і вони не висловили ніяких дорікань із цього приводу.
- Багато указали, що розмір відповідає заявленому.
3 причини не купувати їх:
- Трохи учасників випробувань повідомили, що в області передньої частини стопи утворювалася дірка вже через кілька місяців носіння.
- За словами одного спортсмена, підошовна платформа Flyknit не дуже практична у випадку, якщо взуття використовується протягом усього дня.
- Для декількох спортсменів взуття даної моделі виявилося занадто вузької.
Висновок:
Більшість нейтральних учасників випробувань одержали задоволення від носіння взуття з матеріалу Nike Flyknit, тому що вони дали їм бажане відчуття комфорту, безпеки й стилю. Деякі навіть відзначили, що використовували взуття щодня, не випробовуючи ніяких проблем. Однак, деяким випробувачам таке взуття довелося «не по нозі», а дехто й зовсім поскаржився на недовговічність її верхньої частини. Проте, ця модель знайшла популярність у середовищі атлетів, багато з яких стали довіряти їй.